زیبایی چهره و تناسب اندام ویکتوریا بکهام همواره مورد تحسین همگان بوده است. اما چه رازی پشت این قضیه است که سال هاست ویکتوریا بکهام را در شرایط ایده آل می بینیم و هیچ کس بخاطر ندارد که او حتی برای دوره ی کوتاهی این تناسب را از دست داده باشد!! در این مطلب شما را با رژیم غذایی ویکتوریا بکهام آشنا می کنیم که شامل راهکارهای ساده و مفیدی برای تناسب اندام است.

    رژیم غذایی ویکتوریا بکام

     

    با رژیم غذایی قلیایی – اسیدی آشنا شوید

    فقط ویکتوریا بکهام نیست که از رژیم قلیایی – اسیدی برای خوش هیکل ماندن استفاده می کند بلکه خیلی از بازیگران مطرح هالیوودی هم طرفدار پر و پا قرص این رژیم هستند که اصولش هم بسیار ساده است تا وقتی که ph بدنتان را آن طور که در دستورهای رژیم آمده حفظ کنید، می توانید لاغر و متناسب بمانید. 

    این رژیم مصرف هرگونه ماده غذایی را که باعث ایجاد شرایط اسیدی در بدن می شود غیر مجاز می داند و  می گوید این غذاها نه تنها بیماری زا هستند بلکه باعث چاقی و اضافه وزن هم می شوند. 

     

    راز زیبایی ویکتوریا بکام

     

    اصول رژیم غذایی ویکتوریا بکهام

    غذاهایی که می خورید باید عمدتا گیاهی باشند چون سبزی ها و میوه ها و به طور کلی غذاهای گیاهی قلیایی ترین خوراکی های روی زمین هستند. 

    غلات خود را از نوع سبوس دار انتخاب کنید و این مواد غذایی را بیش از غذاهای فراوری شده مصرف کنید. این غذاها هم باعث کاهش قند خون می شوند و هم مغذی ترند. 

    نوشابه و قهوه را در برنامه غذایی تان محدود کنید چون خون را اسیدی می کنند و در عوض خرما، انجیر، گریپ فروت، لیمو، رازیانه، گل کلم، کنگر فرنگی، مارچوبه، چغندر، کلم پیچ، اسفناج، شاهی و… را بیشتر استفاده کنید. 

    گوشت قرمز، مرغ، محصولات لبنی و غذاهای کنسرو شده و نوشیدنی گازدار باعث اسیدی شدن بدن می شوند و روی کاهش وزن اثر معکوس دارند. 

    به جای گوشت قرمز گوشت سفید بخورید. 

    به جای شیر گاو، شیر سویا یا بادام بنوشید. 

    سعی کنید وعده های غذایی تان به جای پروتئین و نشاسته، سبزیجات بیشتری داشته باشد. 

    فراموش نکنید: روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. 

     

    تاثیر مثبت این رژیم چیست

    اهمیت رژیم غذایی قلیایی – اسیدی تنها در کاهش وزن نیست بلکه هضم را بهبود می بخشد و نفخ شکمی را کمتر می کند. 

    باعث بهبود شرایط پوست می شود چون در این رژیم مصرف مصرف مغز دانه ها که حاوی اسید چرب ضروری هستند و برای سلامت پوست ضروری اند، توصیه می شود. 

    حافظه را تقویت می کند و قند خون را پایین می آورد.

    تا حد زیادی باعث بهبود سطح انرژی بدن می شوند چون غذاهای قلیایی به مرور کالری خود را در بدن آزاد می کنند و قند خون را متعادل نگه می دارند. 

    هوس خوردن غذاهای شیرین و کافئین را کم می کند.

     

    راز زیبایی پوست ویکتوریا بکام

    به گفته خود ویکتوریا بکام، او به پزشک متخصص پوست مراجعه می کند و در مورد پوستش که مشکلات زیادی داشته سخن می گوید پزشکش به او توصیه می کند که هر روز ماهی سالمون بخورد! ویکتوریا متعجب می شود و می پرسد هر روز؟ پزشکش به او می گوید بله هر روز صبحانه، ناهار و شام!

    رژیم ویکتوریا بکام

    ماهی سالمون حاوی مقدار زیادی امگا ۳ لست. اسید های چرب نقش بسزایی در تولید کلاژن و تقویت ساختار پوست دارد، پوست سر و موها را مرطوب نگه می دارد و التهاب را کاهش می دهد.

    علاهوه بر این رژیم غذایی مفید ویکتوریا برنامه مراقبت از پوست خیلی جدی دارد که آن را دنبال می کند:استفاده مداوم از ضد آفتاب، نوشیدن آب زیاد، استفاده از پاک کننده های ملایم، تونر، مرطوب کننده و خوردن ویتامین.

     

    غذاهای قلیایی کننده بدن: 

    لیمو و گریپ فروت
    خرما، انجیر و زردآلو یا برگه زرد آلو 
    گوجه فرنگی، سیب، گلابی، انبه، پاپایا و آواکادو
    شاهی، رازیانه، مارچوبه، کرفس و گل کلم
    پیاز، سیر، زنجبیل تازه و چغندر
    کلم، اسفناج، جعفری و گشنیز
    تخمه آفتابگردان، کدو تنبل و دانه یا روغن کنجد 
    بادام، گردو، فندق و نارگیل
     ارزن، گندم سیاه، جو و برنج قهوه ای

     

    غذاهای اسیدی کننده بدن: 

    گوشت قرمز و مرغ 
    غلات صبحانه فراوری شده 
    بیسکوئیت، نان، شیرینی و اسنک های شیرین
    نوشابه و نوشابه رژیمی 
    چای، قهوه، شکلات، به خصوص شکلات شیری 

     

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت سنارتیک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس